TORMIX Tormix

ŁOŻYSKA STOŻKOWE

Łożyska stożkowe są łożyskami przeznaczonymi do przenoszenia dużych obciążeń, są łożyskami rozłącznymi, co znacznie ułatwia ich montaż. Składają się z dwóch rozłącznych elementów: pierścienia zewnętrznego, w którym znajduje się jedna ze skośnych bieżni łożyska (zewnętrzna), oraz pierścienia wewnętrznego, na którego bieżni osadzony jest koszyk z elementami tocznymi. Nie można ich zaliczyć ani do grupy łożysk poprzecznych,ani też wzdłużnych, ponieważ mogą pracować zarówno jako łożyska poprzeczne, jak i wzdłużne. Łożyska stożkowe są wykonywane w seriach: 320; 329; 330; 331; 302; 322; 303; 313; 323.
Oprócz łożysk o wymiarach metrycznych wykonywane są również łożyska stożkowe o wymiarach calowych. Zastosowanie łożysk stożkowych o wymiarach calowych powinno mieć miejsce w zasadzie wtedy gdy nie można dobrać odpowiedniego łożyska o wymiarach metrycznych. Łożyska stożkowe są wykonywane w normalnej klasie dokładności P0,o zacieśnionej tolerancji szerokości P6X oraz w klasie wysokiej P6, jak również, na specjalne zamówienie,łożyska małych wymiarów-w klasie precyzyjnej P5. Łożyska stożkowe o wymiarach calowych są wykonywane w normalnej klasie dokładności oraz na zamówienie w klasach K3 i K0. Luzy wewnętrzne łożysk stożkowych są regulowane w trakcie montażu. Łożyska calowe System oznaczeń łożysk calowych jest zupełnie inny jak łożysk metrycznych. Pierścień wewnętrzny z kompletem wałeczków będący tzw.podzespołem wewnętrznym posiada własne oznaczenie,natomiast pierścień będący zespołem zewnętrznym posiada inne oznaczenie. Oznaczenie kompletnego łożyska składa się z oznaczenia podzespołu wewnętrznego i zewnętrznego,które jest przedzielone kreską.
Oznaczenie wstępne określa rodzaj obciążeń:
EL – niezwykle lekkie
HH-bardziej niż ciężkie
LL-mniej niż lekkie
H- ciężkie
L -lekkie
EH-niezwykle ciężkie
LM-lekko średnie
T- tylko osiowe
M-średnie
HM-średnio ciężkie

 
TORMIX
59 842 96 07